پنل اس ام اس اطمینان اس ام اس
09910504296

آموزش اعتراض به پیامک کشف حجاب در خودرو(سال 1402)

آموزش اعتراض به پیامک کشف حجاب در خودرو(سال 1402)

پیامک کشف حجاب در خودرو یکی از موضوعات داغ این روز‌ها است که قصد داریم در بلاگ امروز اطمینان اس ام اس با انواع پیامک های ارسال شده برای کشف حجاب، سرشماره های ارسال پیامک کشف حجاب و همچنین راهکارهایی برای اعتراض به پیامک کشف حجاب، صحبت کنیم پس در ادامه همراه ما باشید.

قبل از ادامه مطلب باید متذکر شویم که سامانه پیامکی اطمینان اس ام اس تنها قصد اطلاع رسانی و آگاه سازی برای افراد جامعه را داشته و هیچ گونه نیت سوء از ارائه این محتوا را نداشته و موارد ذکر شده را رد یا تائید نمیکند.

در ادامه خواهیم خواند

قوانین کشف حجاب

مرحله اول: ارسال پیامک پلیس امنیت اخلاقی بدون کد

مرحله دوم: ارسال پیامک کشف حجاب برای بار دوم

جریمه کشف حجاب درخودرو چقدر است؟

سرشماره پیامک کشف حجاب

اعتراض به پیامک کشف حجاب در خودرو

مراحل ثبت اعتراض به پیامک کشف حجاب

قوانین کشف حجاب

در قوانین جمهوری اسلامی ایران که براساس آنچه که در اسلام مطرح شده است، تدوین و اجرا می‌شوند؛کشف حجاب در خودرو در سال ۱۴۰۲، علاوه بر جرم بودن، تخلف محسوب و برای آن، جریمه تعیین شده است. البته، در این قانون مالک خوردو متخلف در اولین انجام کشف حجاب جریمه نمی شود، بلکه ابتدا به وی برای چندین بار تذکر داده شده و در صورت عدم رعایت و کشف حجاب مجدد، جریمه در مورد وی اعمال و اجرا می گردد. این تذکرات از طریق ارسال پیامک کشف حجاب در ماشین برای مالک خودرو به اطلاع وی می رسد.

یکی از قوانین کشور ما که مطابق بر آموزه های دینی و شرع بوده، لزوم رعایت حجاب اسلامی برای بانوان می باشد که به معنای پوشیده بودن بدن و موی سر به غیر از گردی صورت و دست ها تا قسمت مچ می باشد.

کشف حجاب در خودرو

رعایت حجاب تا بدان جا برای قانون گذار اهمیت داشته که حتی عدم رعایت آن را جرم دانسته و برای آن مجازات تعیین کرده است. به موجب تبصره ماده 638 قانون مجازات اسلامی :«زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند ، به حبس از ده روز تا دو ماه و یا از پنجاه هزار تا پانصد هزار ریال جزای‌ نقدی محکوم خواهند شد» .

همان طور که گفتیم در ایران با توجه به قوانین اسلامی، کشف حجاب در خودرو به عنوان جرم شناخته شده و پس از اخطار اولیه و عدم توجه به هشدارهای بعدی، خودرو برای مدتی در پارکینگ توقیف می‌شود. توقیف ماشین برای کشف حجاب و ترخیص آن از پارکینگ، قوانین و مقرارت خاصی دارد.

این اخطار با ارسال پیامک برای مالک خودرو به اطلاع وی می رسد که مطابق مراحل زیر می باشد:

مرحله اول: ارسال پیامک پلیس امنیت اخلاقی بدون کد

با وقوع اولین بی حجابی در خودرو در سال 1402، ابتدا پیامکی از طرف پلیس امنیت اخلاقی بدون کد برای مالک خودرو ارسال می شود.

متن پیامک تذکر کشف حجاب برای بار اول

” سلام ، مالک خودرو به شماره پلاک … سرنشین / راننده خودرو شما مرتکب جرم کشف حجاب شده است . لذا به منظور جلوگیری از تکرار جرم به شما تذکر داده می شود . پلیس امنیت اخلاقی “

این پیامک صرفا برای تذکر بوده و نیاز به پیگیری ندارد و فقط برای جلوگیری از تکرار این عمل ارسال شده است. اما اگر راننده مجدد مرتکب این جرم شود پیامک بعدی ارسال می گردد.

مرحله دوم: ارسال پیامک کشف حجاب برای بار دوم

در بار دوم و انجام مجدد کشف حجاب، پیامک ابلاغیه ارسال می شود.

متن پیامک تذکر کشف حجاب برای بار دوم

ابلاغیه: مالک محترم خودرو شماره … در خودرو شما جرم کشف حجاب صورت گرفته است. لذا ضمن اخطار مبنی بر عدم تکرار، ابلاغ‌‌‌ می‌‌‌‌گردد حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز برای رسیدگی به پلیس امنیت اخلاقی محل سکونت خود یا کلانتری‌های تهران بزرگ مراجعه کنید.

پیامک دوم حاوی یکی از کدهای 14 ، 15 ، 16 ، 17 ، 18 ، 33 و 35 بوده که هر کدام از این کدها مربوط به موضوع متفاوتی است که به شرح زیر می باشد :

  • کد تخلف 14 و 15 : پلیس امنیت اخلاقی برای کشف حجاب در خودرو
  • کد تخلف 16 : پلیس امنیت اخلاقی برای پوشش نامناسب و روابط نامشروع در خودرو
  • کد 17: مزاحمت و آلودگی صوتی و به همراه داشتن حیوانات خانگی
  • کد 18: تردد مزاحمت برانگیز یا اصطلاحاً دوردور در خیابان
  • کد 33 و 35: روزه خواری و استعمال دخانیات در ماه رمضان

پس از دریافت پیامک ابلاغیه کشف حجاب باید به کلانتری یا پلیس امنیت اخلاقی نزدیک به محل سکونت خود مراجعه کنید.

با مراجعه به یکی از این دو محل، تعهد کتبی خواهید داد که چنین اتفاقی دیگر رخ نخواهد داد.

تعهد کتبی به معنای آن است که جریمه و توقیف ماشین برای کشف حجاب صورت نمی‌گیرد و صرفاً به همان امضای مالک، بسنده می‌شود. اگر مالک خودرو حداکثر 1 ماه پس از دریافت پیامک دوم به کلانتری مربوطه یا پلیس امنیت اخلاقی مراجعه نکند، باید در انتظار توقیف خودرو و انتقال آن به پارکینگ باشد.

آخرین قانون برای کشف حجاب سال 1402

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: برای بار دوم در صورت کشف حجاب دوباره از طریق پیامک به مالک خودرو اعلام خواهد شد که خودروی شما به مدت ۱۵ روز به صورت سیستمی توقیف می‌گردد، بدین معنی که در طول مدت می‌توانند از خدمات اداری خودرو و نقل و انتقال آن استفاده کند.

دادگر گفت: در صورتی که در طول ۱۵ روز تخلفی مشابه مرتکب نگردد خودرو از توقیف به صورت سیستمی خارج خواهد شد و برای بار سوم از طریق پیامک به مالک خودرو اطلاع داده می‌شود که خودروی شما توقیف گردید و از تردد با ماشین خود خودداری و منتظر تماس ماموران پلیس بمانید.

وی افزود: ماموران در اولین فرصت با مالک تماس و با مشورت فرد یا خودرو در محل پارکینگ خودش توقیف و قفل چرخ هوشمند زده می‌شود و یا به یک پارکینگ منتقل می‌شود و قبض آن تحویل پلیس خواهد شد که بدیهی است بعد از یک هفته پس از طی مراحل قانونی خودرو ترخیص می‌گردد.

جریمه کشف حجاب در خودرو چقدر است؟

اگر پس از دریافت پیامک اول و دوم کشف حجاب در خودرو، به پیامک ها توجه نشود و برای بار سوم پیامک کشف حجاب دریافت شود، فرد موظف به پرداخت جریمه خواهد شد.‌‌‌ میزان جریمه کشف حجاب خودرو در سال 1402 یکصد هزارتومان است. همچنین ۱۰ نمره منفی نیز برای گواهینامه مالک خودرو لحاظ‌‌‌ می‌شود. درصورتی‌که فرد به این پیامک اعتراض داشته باشد‌‌‌، می‌‌تواند تا هنگام بررسی درخواستش مبلغ جریمه را واریز نکند.

توجه داشته باشید که پرداخت نکردن به‌موقع جریمه هم می‌‌تواند باعث به‌وجود آمدن مشکلاتی برای فرد شود. در برخی از موارد مالک خودرو به‌غیر از جریمه نقدی و نمره منفی به دادسرا هم ارجاع‌‌‌ می‌شود و باید اقداماتی را برای رفع تخلف انجام دهد.

سرشماره پیامک کشف حجاب

شاید برای شما سوال باشد که از چه سر شماره ای پیامک کشف حجاب ارسال می شود؟

پیامک کشف حجاب در خودرو فقط از طریق سرشماره ای با عنوان Police ارسال می شود آن هم فقط به شماره تلفن همراه صاحب خودرو.

اعتراض به پیامک کشف حجاب در خودرو

در برخی موارد ممکن است پیامک کشف حجاب به اشتباه برای مالک خودرو ارسال شود، به طور مثال مالک در  ساعت ذکر شده در پیام، اصلا در آن مکان حضور نداشته است.

پیامک کشف حجاب در خودرو برای بار اول

در این صورت افراد می توانند از طریق سایت اعتراض به کشف حجاب، اعتراض خود را ثبت نمایند.

لینک سایت اعتراض به کشف حجاب در پیامک اولی که برای مالک خوردو ارسال می شود، قرار دارد و با کلیک بر روی این لینک میتوان اعتراض خود را ثبت کرد.

نکته مهم

حتما توجه داشته باشید که پیامک های کشف حجاب از سرشماره Police ارسال می شوند و به هیچ وجه بر روی لینک های ارسال شده از سرشماره های دیگر کلیک نفرمایید تا گرفتار سودجویان و کلاهبرداران اینترنتی نشوید.

مراحل ثبت اعتراض

در گام نخست می بایست بر روی لینکی که در پیامک اول کشف حجاب برای مالک ارسال شده است کلیک کرده و وارد سایت اعتراض به پیامک کشف حجاب به آدرس police.ir شوید.

پس از آن فرد می بایست بر روی گزینه ثبت اعتراض کلیک نموده تا شکایت آن در سامانه اعتراض ثبت شود.

ثبت اعتراض به پیامک کشف حجاب

هنگام پر کردن فرم ثبت شکایت در سایت از شما کد رهگیری خواسته می شود که این کد رهگیری در پیامک اول کشف حجاب که برای مالک ارسال شده است موجود است.

علاوه بر ثبت اعتراض اینترنتی، امکان ثبت اعتراض حضوری در کلانتری یا پلیس امنیت اخلاقی نزدیک به محل سکونت فرد نیز وجود دارد.

در این مراکز، اگر پلیس، مدرکی مبنی بر صحت پیامک کشف حجاب داشته باشد، به فرد ارائه نموده و در غیر این صورت؛ ادعای فرد مورد پذیرش قرار خواهد گرفت و از وی رفع شکایت و سوء سابقه خواهد شد.

سوالات متداول

پیامک کشف حجاب در خودرو از چه سرشماره ای ارسال می شود؟

تمامی پیام های اول ، دوم و سوم کشف حجاب از سرشماره Police ارسال می شود. پس به پیام هایی که از سرشماره ای دیگر ارسال می شود هرگز اعتماد نکنید.

معنی توقیف سیستمی چیست؟

توقیف سیستمی که معمولا 15 روز است در پیامک کشف حجاب برای بار دوم می آید. توقیف سیستمی به این معنی است که مالک خودرو تا 15 روز نمیتواند از خدمات اداری و نقل و انتقال خودرو استفاده کند.

جریمه کشف حجاب در خودرو چقدر است؟

بعد از پیامک سوم کشف حجاب در خودرو، مالک خودرو 100 هزار تومان جریمه نقدی می شود. 10 امتیاز منفی نیز در گواهینامه مالک خودرو ثبت می شود.

چگونه به پیامک کشف حجاب اعتراض کنیم؟

در پیامک اول کشف حجاب لینکی جهت ثبت اعتراض اینترنتی کشف حجاب وجود دارد. همچنین می توانید به صورت حضوری به کلانتری یا پلیس امنیت محل سکونت خود مراجعه کرده و فرم اعتراض خود را ثبت کنید.

همچنین بخوانید:

نظرات شما
    بازتاب: tadalafil

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *